Feri az őrületbe kerget a spórolásával, pláne, hogy felemunkát végez, mert szerintem nem terjed ki mindenre a figyelme, viszont azt hangoztatja, hogy nélküle csődbe menne a családunk. Hát szerintem ez nem igaz. Biztos vagyok benne, hogy ha alaposan szétnézek a házunk táján, találok olyan tételt, amin még nyerni tudunk pár forintot. Elkezdtem hát kutatni, összehasonlításokat készíteni, hogy mit mennyiért veszünk, mely szolgáltatásokért mennyit fizetünk. 

Kicsit úgy éreztem magam, mint az anyuka Móricz Zsigmond novellájában, ahogy a lakás minden szegletét átkutatta a bizonyos hét krajcáért. (bár tisztában vagyok vele, hogy a problémáim kicsinyesnek tűnnek a novellában történt drámához képest)

Kiderült, hogy szolgáltatók terén összességében jók vagyunk, szinte minden esetben a legjobb és legolcsóbb szolgáltatásokat vesszük igénybe. Ekkor a napi posta válogatása közben kezembe akadt a számlakivonatunk, és leesett az állam, amikor megláttam a bank által felszámolt tranzakciós, és számlavezetési költségeket. Az érdekes - vagy inkább szomorú - az egészben, hogy ugyanezt a mozdulatot minden hónapban elvégzi valamelyikőnk, de eddig elsiklottunk a részletek és az apró tételek felett. Összeszámoltam, hogy mennyit fizetünk egy hónapban csak azért, mert van bankkártyánk (egyet használunk, mert az így olcsóbb... :)) ) a közös számlánkhoz, átutalással fizetjük a havi rendszeres kiadásainkat (pl. rezsi, biztosítás, hiteltörlesztés), és még igénybe veszünk néhány apróbb szolgáltatást is. Úgy döntöttem, ez lesz az a dolog, amivel Ferit a sarokba szorítom, és ha ténykedésem siker koronázza, meggyőzöm, hogy a havi megtakarításból (amit nekem köszönhetünk!) vegyünk végre egy új kenyérpirítót! Mert ez nem kenyérpirító, ez kenyérÉGETŐ inkább. Unom, hogy két késsel kell pirítóst készítenem, hogy a konyha utána tele van mindenütt a lekapart, égett kenyérmorzsával, hogy reggel inkább nincs kedvem enni, csak ne kelljen a pirítással járó műveletsorozatot elvégeznem ... és még sorolhatnám. 

Megnéztem néhány összehasonlítást, és a legolcsóbb, névtelen kenyérpirítók árai 2112,- Ft és 3000,-Ft között mozognak, így egy okos számlavezető váltással néhány hónap alatt megspórolhatjuk eme befektetés árát. Itt található meg az összehasonlítás a kenyérpirítókról: http://www.arukereso.hu/kenyerpirito-c4111/#f-orderby=1

Ugye, hogy ez nem is olyan vészes, és megéri az árát? 

Csináltam egy összehasonlítást a legnépszerűbb bankok számlavezetéssel kapcsolatos díjairól. Kíváncsi leszek, Feri mit szól hozzá. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kis táblázatomban pirossal jelöltem a jelenlegi számlavezetőnket (ez itt nem a reklám helye), és a mostani bankolási szokásainkat vettem figyelembe. 

A bejegyzés trackback címe:

https://justmarried.blog.hu/api/trackback/id/tr71389556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Faragó Feri · http://justmarried.blog.hu 2009.09.17. 22:55:38

Nem hiszem, hogy a többi bankban ennyivel olcsóbb lenne. Icus, biztos megint elszámoltad magad...
Aligha lesz ebből ilyen modern kenyérpirítónk!!

Faragó Icus · http://justmarried.blog.hu 2009.09.17. 23:09:31

@Faragó Feri: Visszautasítom kétkedő megjegyzésed! Azt gondolod, hogy csak Te tudsz okosakat kitalálni?
Alapos munkát végeztem, majd meglátod! Ahogy írtam, összeszámoltam az egy hónapban igénybevett banki szolgáltatások díját, és ebből számoltam ki a havi lehetséges megtakarítás összegét.
Tehát az alábbiakat vettem figyelembe:
- számlavezetési és bankkártya éves díj havi díja
- kivonat díja (mert Feri állandóan nézegeti, és mégsem vette észre a fától az erdőt...)
- átlagosan havi 3 készpénzfelvétel 35.000,-Ft értékben
- eseti átutalás havi 2 db 10.000,-Ft értékben
- havi 6 db rendszeres átutalás darabonként 7.500,-Ft értékben
- internet banking (nekem, mert én már régóta tudom, hogy így olcsóbb, és még internezni is szeretek :) )
- SMS szolgáltatás (megint csak Ferinek, mert Ő olyan igényes... )
- látra szóló kamat átlagosan 125.000,-Ft értékben, mivel kettőnk fizetéséből ennyi van a számlán egy hónapban
Nos, még mindig nem hiszel nekem?

Faragó Feri · http://justmarried.blog.hu 2009.09.17. 23:15:59

@Faragó Icus: Hát hogyan vettem volna észre mikor teljesen elveszed az eszem? Most már belátom, hogy igazad van Icus (bár ilyen még sosem volt), hozzám jössz feleségül???
Csak megjegyzem, hogy ha már a spórolásnál tartunk a rendszeres átutalásból igazán tudnánk csökkenteni, mert lemondhatnánk a magazin előfizetéseid!!
Jó tehát, ha úgy döntünk, hogy átmegyük a "másik bankhoz", akkor mire kell figyelnünk?

Faragó Icus · http://justmarried.blog.hu 2009.09.17. 23:29:08

@Faragó Feri: Feri! Hát még ezt sem tudod??? Akkor nézd meg ezt: www.pszaf.hu/data/cms445535/Amit_a_bankvaltasrol_tudni_kell.pdf
Persze, arról nem szól a fáma, hogy ez mennyi időbe is telik egy halandó embernek, így ki kell vennünk néhány nap szabadságot, hogy mindent időben el tudjunk intézni.
A válaszom, igen ... újra!

Faragó Feri · http://justmarried.blog.hu 2009.09.17. 23:33:31

Icus, szerintem akkor vágjunk bele! Jövő hónapban megyek és megveszem az új kenyérpirítót. Most már csak azt kell kitalálnunk, hogy honnan teremtjük elő a pénzt a nászútra.

győrisrác 2009.09.19. 08:25:43

én sem vetettem még pillantást a banki kivonataimra, van egy doboz és abba dobtam bele. Hétvégén átnézem!!!
De elrémisztő számokat írtál a kis táblázatodba. Soha nem gondoltam, hogy ilyen különbségek is lehetnek, max 100-200 Ft-ra tippeltem. Havi 2727 Ft csak azért mert ott tartod a pénzed, átutalsz és pénzt veszel fel az ATM-ből az durva, főleg úgy hogy van bank ahol ez havi szinten 76 Ft lenne. Nincs ebben valami csalás, pl. tegyél be egyben fél milcsit látra szólóra :-)

Faragó Feri · http://justmarried.blog.hu 2009.09.19. 16:25:02

@győrisrác: Megkerestem Icus számításait. Jelszóval védte le, de sikerült feloldanom. Az volt a jelszó, hogy "ugye megint igazam van Feri?"

Ha további részletek is érdekelnek, illetve saját számlavezetésedre is készítenél egy hevenyészett kalkulációt használd a jobb oldali menüsorban "Letöltés" alatt található táblázatot.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2009.09.23. 20:31:00

Ez kamu szagú... :-) Édesek vagytok első olvasásra, hogy itt beszélgettek, de nekem úgy tűnik, hogy ez valami banknak a kamu reklámja, vagy az lesz előbb vagy utóbb. Remélem nincs igazam :-)

Sokszor szoktam ügyfeleim részére összehasonlító elemzést végezni a bankok között, természetesen alapos pénzügyi elemzéssel előtte, és általában (ritka kivételtől eltekintve, amik speciális esetek) az Axa Bank és a Klikk Bank (mögötte az Erste Bank) a nyerő. Semmi más. Ezeket miért nem elemeztétek? A szempontjaitoknak épp mindkettő megfelel, sőt, látra szólóan a legmagasabb kamatot érnétek el...

Ha nem kamu a blogotok, akkor szívesen segítek még további megtakarítási pontokat találni a családi költségvetésben.

maholnap

Faragó Feri · http://justmarried.blog.hu 2009.09.23. 21:10:50

@maholnap: Banki termékekkel és pénzügyi kérdésekkel foglalkozunk, de a hétköznapi élet problémáin keresztül.
AXA, ERSTE szerepel az összehasonlításban. Köszönjük észrevételed a Klikk Bankkal bővíthető a lista, bár van még jó néhány olyan bank ami nem szerepel benne (pl. Sopron Bank, Oberbank, Takarékbank, stb). Inkább az összehasonlítás módszertana a cél a legnagyobb bankok standard kondícióinak áttekintésével!! Ez is torzító, mert több számlacsomag is létezik, ami kedvezőbb, mint a standard, talán személyre szabottabb is. Idővel a teljes palettát is be tudjuk mutatni.

A cikk egyik bankot sem ajánlja a másikkal szemben, ez már a Te (mint olvasó) felelősséged, hogy mérlegeld mi fontosabb: ATM-ek száma, magas látra szóló kamatozás, alacsony havidíj, kedvező tranzakciós díjak (szerintem mindenkinek más).
A látható kimutatás saját számlavezetési szokásainkra vonatkozik (a jelölés a jelenlegi számlavezető bankunkat mutatja). Próbáld meg más aktivitásra is a linken látható kalkulátort.

Megj.: Örülnék, ha kamu lenne a helyzet:))
Milyen témában adsz tanácsot ügyfeleidnek? Ha az ügyfeled jelzáloghitelt szeretne, akkor a Klikk Bankos számlájával túl sokra nem megy, plusz kiadást jelent számára, és költségeket, ha később váltana, vagy a hitelező banknál is számlát kellene nyitnia.

Ha vannak további észrevételeid szívesen fogadjuk.

Üdv,
Feri

smiley25 2009.09.23. 21:46:50

Ha a számlavezető bankotok ügynökei lennétek, akkor éhen halnátok :-)
Viszont az említett AXA hajaz a korábbi CIB-es O Ft-os reklámjára. Itt mi a kamu? Mert valahol ki fog derülni, hogy helyezzek el betétben X milcsit és utaljam oda munkabérem háromszorosát. A klikkbank pedig miben különbözik az Erstétől?
Légyszí adjatok egy linket ahol az AXA nullás számlacsomagja van, én nem találom ezeket a sok nullákat.

smiley25 2009.09.24. 19:58:23

@Faragó Feri: köszi! bár ha jól látom azért a bankkártyáért kell fizetni. A számlacsomag így havi 233 és 533 Ft között van, azért találnék kisebb havi számlavezetési díjat másutt, vagy a kártyáért kell kevesebbet fizetni. Valahol mindig megfizettetik a banki költségeket. Szerintem a táblátok ezért nem összehasonlítható, vagy rosszul gondolom?

Faragó Feri · http://justmarried.blog.hu 2009.09.24. 22:41:40

@smiley25: az oldalsó linken frissítettem a táblát.
Mitől nem összehasonlítható? Ezt nem értem. A legolcsóbb kártyát vettük alapul (általában Visa Electron, 233 Ft)
kiegészítettem a Klikk Bank kondícióival is.
Azért az világosan látszik, hogy akinek több bank elérhetősége van, vagy ismert (= megbízható?) azt általában meg is kell fizetni...

Szóval melyik bankot ajánljátok nekünk pénzügyi tanácsadó kollégák?
süti beállítások módosítása